diumenge, 7 de novembre del 2021

TAL DIA FARÀ... 10 ANYS!

 


Doncs sí, tal dia com avui no farà un any, sinó una dècada! Un 7 de novembre de 2011 vaig iniciar un projecte personal que va sorgir de la meva condició de confrare tarragoní, concretament confrare de dues confraries: de la Sang i dels Natzarens, en les quals puc dir amb orgull que he estat secretari general d’ambdues, i des del 2016 amb la responsabilitat de ser Coordinador General de la Processó del Sant Enterrament.

Aquest bloc dedicat a la Setmana Santa tarragonina el vaig gestar com a relleu de la pionera web de l’amic Ton Alujas “TARRACOFRADE”, web de referència on es recollien totes les notícies setmanasanteres que generaven les confraries, articles d’opinió, i fins i tot assumint una retransmissió pròpia en directe a través de la seva web, de la Recollida de Passos i de la Processó del Sant Enterrament de l’any 2009 des del carrer de Sant Agustí.

En tot aquest temps, aquest bloc m’ha donat més satisfaccions de les que em vaig imaginar en el seu moment, quan el vaig posar en marxa sense masses pretensions, si més no son un total de 229.800 visualitzacions de les quals 145mil provenen del nostre país, 20mil des dels Estats Units, 17mil des de Rússia i 12mil des d’Alemanya. Aquestes son les ubicacions o països que més han utilitzat el bloc per informar-se de la nostra Setmana Santa, però hi han hagut una d’altres ubicacions que amb menor proporció ha estat navegant entre les pàgines: França, Països Baixos, Irlanda, Ucraïna, Turkmenistan, Canadà, Àustria, Xina Suècia, Emirats Àrabs Units, Suïssa, Polònia, Bèlgica ...

Així de les 96 entrades publicades l’any 2015 (any rècord de publicacions), aquest any arribarem a poc més de la meitat, però no es tracta d’establir un rècord per establir-lo. Qualsevol confrare o seguidor d’aquest bloc haurà detectat que ens últims anys falten entrades o referències a presentacions d’opuscles, concerts, viacrucis, exposicions, cartells i fins i tot alguna sortida extraordinària. A la fi, aquest bloc solament és una afició. Una afició relacionada amb el que més m’apassiona en aquest món. Però un te una vida i no sempre es pot estar amb tot. Inclús diria que es sa dedicar-se a d’altres coses. En qualsevol cas demano disculpes als confrares que han notat i que noten que no he prestat o no estic prestant a les seves confraries, germandats, congregacions i gremis tota la atenció que haguessin o estan esperant. No hi ha al darrera de cap absència ni vetos deliberats ni motivacions o gustos personals.

L’important es que en cada una de les entrades realitzades he intentat sumar amb l’objectiu de transportar la nostra Setmana Santa arreu del món. Que el que s’interessés pel nostre particular món setmanasanter estigués assabentat del que fem les confraries.

I a partir d’ara, què? Esperant a que algú agafi el meu relleu com jo vaig fer amb Tarracofrade o que l’Agrupació aposti en la seva web per donar tota la informació que un confrare o setmanasanter vol saber sobre la seva confraria o sobre la Setmana Santa tarragonina, continuaré intentant, dins de les meves possibilitats, publicar les notícies, informacions i opinions que em vagin arribant.

Aprofito per donar les gràcies a col·laboradors com en Pascual Porcar, confrare tarragoní que amb la seva visió des de València, lloc on resideix, ens aporta píndoles d’opinió cada una més interessant que l’anterior.

També un agraïment al Jordi Bertran, per permetre la publicació dels seus magnífics reportatges del “Maireta i Seitó” de quaresma i Setmana Santa que publica al Diari de Tarragona.

Cal agrair la col·laboració d’altres persones com en Francesc Gómez, Josep Maria Sabaté i la Maria Grau que durant una temporada també aportaren el seu gra de sorra amb les seves històries i opinions, als fotògrafs que han cedit fotografies seves per Il·lustrar les notícies i als mitjans de comunicació que permeten que pugui traslladar les seves notícies setmanasanteres a aquesta pàgina.

També a Tac12 per permetre penjar enllaços i les retransmissions de la Processó del Sant Enterrament, i a Ràdio Ciutat de Tarragona per poder enllaçar el podcast “Bandera Negra i Matraca” programa radiofònic pioner sobre la Setmana Santa de Tarragona conduit per la Maria Grau i la Montse Boada.

A totes les confraries tarragonines que amb més o menys mesura m’informen de l’actualitat de les seves entitats per tal de poder-les reflectir en aquesta pàgina, i com no podia ser menys, un gran agraïment a totes les persones que han visitat, ni que sigui una sola vegada aquesta pàgina.

A tots, per molts anys i que en siguin molts més.

Daniel Pallejà Blay